Beheers uw schoonmaakkosten
Of het nu gaat om de kosten van een schoonmaakservice of het beheren van de productiviteit van het personeel, het vinden van manieren om arbeidskosten te besparen is een constante voor facilitaire managers.
Hier zijn een paar tips om uw schoonmaakkosten onder controle te houden:
- Verstrek uitstekende training – Een goed opgeleid personeelsbestand verhoogt de productiviteit en vermindert het aantal herhalingswerkzaamheden. Stel een opleidingsplan op voor werknemers dat zowel een initiële opleiding omvat, om ervoor te zorgen dat ze snel aan de slag gaan, als voortdurende training om ervoor te zorgen dat werknemers up-to-date blijven en arbeidskosten besparen.
- Investeren in innovatieve, efficiënte technologie – We leven in een wereld met constante verandering. Investeren in nieuwe apparatuur die de efficiëntie van uw medewerkers verhoogt. Innovatieve nieuwe technologie kan het productieprocessen vereenvoudigen en stroomlijnen. Dit zorgt voor een snel rendement op de investering, waardoor de reinigingskosten worden verlaagd.
- Producten consolideren – Het consolideren van producten die in het productieproces worden gebruikt, kan de opleiding van werknemers vereenvoudigen, de algehele productiviteit verbeteren en de arbeidskosten verlagen. Het kopen van grotere hoeveelheden bij één leverancier kan ook leiden tot kwantumkortingen.
- Verander uw proces – Wanneer is de laatste keer dat u uw productieproces heeft herzien om de productiviteit te maximaliseren? Vooruitgang op het gebied van technologie en vaardigheden van het personeel, kunnen het mogelijk maken de productiviteit te verhogen, de productieruimte te optimaliseren en de arbeidskosten te verlagen.